دستیابی به بازار عروسی در اینستاگرام
تبلیغات اصولی و پست گذاری های صحیح در اینستاگرام
شبکه جهانی اینستاگرام به عنوان کارآمد ترین محل تبلیغات رایگان در کشورمان به شمار میرود، اما نکته حائز اهمیت در استفاده صحیح از این ابزار جمعی است که در بسیاری از مواقع رعایت نمیشود و اکثر صاحبین مشاغل فقط با راه اندازی یک پیج و پست گذاری های گاه و بی گاه ( و بعضا بی نتیجه) وقت خود را میگذرانند و اگر در جمعی هم بنشینند از معایب و شایعه های گفته شده در مورد مزایای این شبکه سخن به میان میآورند! اما واقعیت چیز دیگری است و این شبکه هم بمانند سایر موارد مشابه نیاز به رسیدگی و دقت عمل و مدیریت دارد و میبایست دائما اصول تبلیغات مدرن و فراگیر در آن به درستی رعایت شود. گواه این مدعی استفاده برندهای معتبر تجاری از اینستاگرام است که بعضا برخی از برندها تمرکز کامل خود را بر روی این شبکه گذاشته اند و درآمد خود را فقط از این راه بدست میآورند.
برای فعالیت اصولی در اینستاگرام رعایت چند اصل گفته شده در زیر کافیست؛
1. پیج (صفحه) خود را اصولی و بهینه راه بیاندازید.
هنگام راه اندازی پیج داشتن ایمیل و شماره موبایل معتبر برای تائید و امن سازی حسابتان لازم است و در صورتی که حساب را با این دو تایید نکنید، در آینده دچار مشکلاتی خواهید شد و همینطور برای داشتن یک پیج بهینه و در واقع برای بهینه سازی اینستاگرام با چند گام ساده این مطلب را بخوانید.
2. فالوور های جعلی نخرید.
با خرید فالوورهای جعلی همانطور که میدانید چیزی نصیبتان نخواهد شد، برای شروع پیج تعدادی کاربر جعلی را به حسابتان بفرستید تا صفحه ی شما تازه تاسیس به نظر نرسد تا بتوانید به مشتریان خود معرفی کنید اما اصرار بر افزایش بی رویه آنها باعث صرف هزینه و همینطور کاهش اعتبار شما خواهد شد. سعی کنید همواره تعادل را رعایت کرده و به اندازه وسعت شغلتان فالوور اضافه کنید. به عنوان مثال: 200K (دویست هزار نفر) فالوور (دنبال کننده) برای یک پیج متعلق به آتلیه عروس چندان معقول و منطقی به نظر نمیآید و خواه نا خواه مشتریان شما هم به فیک بودن فالوورهای پی میبرند.
3. دیگر مشاغل عروسی را فالوو و لایک کنید.
همتایان خود را در تجارت عروسی فالوو کنید و پست های آنها را لایک بزنید. با این کار در دو جنبه اساسی جلو میافتید اولین مزیت ایجاد فضای رقابتی سالم و اعلام دوستی و همبستگی با همکاران است که بازخورد مطلوبی را برای دراز مدت به ارمغان میآورد. اگر بخواهید به صورت تک و منزوی باشید هیچ فایده ای ندارد و کم کم با جلب نظرات بیشتر این انزوا نیز بیشتر خواهد شد. دومین مزیت این کار بررسی و رصد مداوم آنهاست تا به این واسطه از آخرین رویدادها، ایده ها و تکنیک های بازاریابی همکاران مطلع شوید و بعبارتی دیگر از قافله عقب نمانید!
4. تولید محتوا (مهم)
محتوای مناسب و درخور کسب و کار خود ایجاد کنید و تبلیغات را مدرن ادامه دهید. استفاده از بنرهای جذاب و زیبای تبلیغاتی میتواند تاثیر زیادی را در جذب مشتریان داشته باشد،
محتوای مناسب میتواند شامل: بنرهای تبلیغاتی (تصویر یا عکس های تبلیغاتی)، اعلام آفرها و پیشنهادات، متون مفید برای عروس و و داماد ها و غیره باشد
نکته دیگر که بسیار اهمیت دارد، توجه به موضوع محتوای (عکس یا متن) تولید شده است که نباید از موضوع اصلی که همان خدمات عروسی است خارج شود، در واقع برای اینکه کاربران شما در صفحه کسب و کارتان ماندگار شوند و پست های دیگر پیج شما را ببینند باید در اولین نگاه موضوعی غیر از خدمات عروسی و تبلیغات برند تجاری تان به چشمشان نخورد.
5. استمرار و انضباط در تبلیغات
صفحه کسب و کار شما نباید بیکار بماند و بهتر است به صورت یکروز در میان و یا حتی روزانه (ترجیحا در ساعاتی مشخص) یک پست مفید را منتشر کنید تا بدین وسیله پویایی تجارت شما به چشم بازدید کنندگان بیاید و گمان نکنند با برندی متروکه مواجه شده اند. همینطور در نیمه ی دیگر ماجرا از پست گذاری های پیاپی و پشت سرهم باید خودداری شود.
یکی از مهمترین دلایل شکست برندهای تجاری عروسی متروکه ماندن سایت یا صفحات اجتماعی آنهاست. بهتر است اگر وقت کافی برای بروز رسانی و محتواگذاری در بسترهای تبلیغاتی کسب و کار خود را ندارید، آنها را حذف کنید و یا تبلیغات خود را به سایت های راهنمای عروسی بسپارید.
6. استفاده از تگ ها و هشـتگ ها
در هنگام پست گذاری و در پایین پست های منتشر شده از هشتگ (#) عبارات مهم و پرجستجو یا پر طرفدار استفاده کنید تا کاربران جدید بواسطه جستجوهایشان به پیج شما راهنمایی شوند. مثلا برای آتلیه عکاسی از هشتگ های #آتلیه_عکاسی #آتلیه #اتلیه #آتلیه_عروس #عروس #عروسی استفاده شود،
در پایان
عوامل دیگری هم در بازاریابی و تبلیغات اینستاگرام موثر است که با کسب تجربه در این شبکه بدست میآید و نیازمند حضور موثر و هوشمندانه شماست. اگر بخواهیم از دور به این سبک تبلیغات نگاهی بیاندازیم، این نکته بیشتر نمایان میشود که با وجود اثرات مطلوب تبلیغات اینچنینی اما باید اعتراف کنیم که این ها تکمیل کننده نخواهد بود و نمیشود با یک شبکه رایگان (مثلا اینستاگرام) مشتری را تا پای قرارداد بیاوریم و در واقع شبکه های اجتماعی بدلیل رایگان بودن نزد مخاطبان شما اعتبار زیادی ندارند و تنها برای معرفی و شناساندن برند تجاری تان مفید هستند.
طبیعی است که بعد از دیده شدن برند شما در اینستاگرام نیاز به اعتبار سازی و جلب اعتماد مشتری دارید، که تنها راه حل این موضوع اشاعه و گسترش تبلیغات خود در سایت های معتبر عروسی و در کنار آن راه اندازی یک سایت تجاری مختص به کسب و کارتان است.
همین حالا در معروفترین پیج اینستاگرام عروسی کشور (پیج اینستاگرام عروسکو) یک پست دائمی از تبلیغاتتان منتشر کنید! و با کمترین هزینه به مشتریان زیادی دست یابید!