ورود به دنیای بزرگ دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی در حوزه مشاغل عروسی
دنیای تبلیغات و بازاریابی اینترنتی هر روز داغ تر میشود و به سطحی اساسی و تعیین کننده از بازار نه چندان عادلانه جذب مشتریان مبدل شده است. مشاغلی که کیفیتی را در خدمات خود ارائه نمیدهند و یا حتی بعضی دیگر که هنر و استعداد شما را ندارد، مخاطبین را گروه گروه به سمت خود میکشند و با استفاده از متخصصین بازاریابی دیجیتال فرمانروایی میکنند.
شاید بتوان یکی از بزرگترین علت های شکست برخی از مشاغل عروسی را به سبب عدم آشنایی و یا استفاده نادرست از تبلیغات اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ به شمار آورد. حضور شما در فضای مجازی یک مقوله است و استفاده صحیح و اصولی از این فضا مقوله ای دیگر... اگر قرار باشد هر شخصی با یک شبکه رایگان به مدارج بالاتری در تبلیغات دست پیدا کند، قطعا ما جزو اولین نفرها نبودیم. یک شبکه اجتماعی مناسب باید در بدو امر به محتوای با کیفیت توجه کند چرا که جلب نظر مخاطب یا بازدیدکنندگان برای تبدیل شدن آنها به مشتری یا دنبال کننده بسیار کار سخت و تخصصی ست شما با شناخت نیازهای مخاطبین خود از جمله عروس و داماد ها و درک نوع تفکر آنها باید صفحه ای اصولی و باب میلشان ایجاد کنید تا در اولین ورود جزو مشتریان دائم تان شوند. شاید با خود بپرسید آیا این ادعا واقعی است..؟ و میشود با یک صفحه از شبکه های اجتماعی مشتریان واقعی جذب کنیم؟
پاسخ این سوال بسیار ساده و در عین حال تخصصی است. بله، میشود با یک صفحه رایگان اینستاگرام یا تلگرام و یا... مشتری واقعی پیدا کرد اما مهمترین نکته برای رسیدن به این هدف رعایت اصول تبلیغات و بازاریابی دیجیتال است که در این صورت ممکن است کار برای همه آسان نباشد و تنها درصد کمی از مردم بتوانند در این شبکه های اجتماعی موفق باشند.
برای ورود به تبلیغات اینترنتی از کجا شروع کنیم؟
این یک سئوال پر تکرار است که در این روزهای سر سخت اقتصادی ذهن خیلی ها را به خود مشغول کرده است. برای پاسخ به این ابهام ما گام های اصولی ورود به دنیای تبلیغات و شبکه های مجازی را به ترتیب و گام به گام در زیر شرح داده ایم.
اولین گام: ایجاد یک نماد یا نشان (لوگوی تجاری) انحصاری برای برند خود
قبل از این که تبلیغات اینترنتی خود را آغاز کنید، یک نماد تجاری منحصر به فرد را طراحی کنید تا کاربران در فضای مجازی برای برند تجاری تان تفکیک قائل شده و شناخت کسب و کار شما برای عروس و دامادها راحت تر انجام شود. چرا که قطعا شما تنها سایت یا صفحه ای نیستید که توسط مشتریان بازدید میشود، پس بهتر است با ایجاد یک تمایز بوسیله لوگوی زیبای خود سریعتر و بهتر در زهن ها نقش ببندید.
دومین گام: انتخاب یک شعار تبلیغاتی شیک و مدرن
انتخاب یک شعار تبلیغاتی میتوانید برای جذب کردن مشتریان در یک نگاه بسیار کارساز و موثر واقع شود. در نتیجه قبل از ورود به تبلیغات اینترنتی با انتخاب یک شعار مناسب تبلیغاتی به عروس و داماد های مضطرب (و البته عجول) حس اطمینان و آرامش را در خدمات خود القا کنید.
سومین گام: ایجاد یک صفحه در اینستاگرام
ایجاد اصولی یک صفحه اینستاگرام میتواند در معرفی اولیه برند تجاری شما بسیار موثر باشد. صفحه اینستاگرام خود را با نزدیک ترین نام کاربری به عنوان تجاری خود ایجاد کنید و لوگوی تجاری تان را در قسمت پروفایل آن قرار دهید، تا صفحه شما در نتایج جستجو کاربران متمایز به نظر برسد و آنها را جذب خود کند. میتوانید با مطالعه مقاله بهینه سازی اینستاگرام با چند گام ساده قدمی محکمتر بردارید و صفحه خود را در همان بدو راه اندازی استاندارد سازی کنید که این کار بسیار مهم و ارزشمند خواهد بود. بر اساس تحقیقات امروزه بسیاری از عروس و دامادها از اکانت اینستاگرام خود برای شروع جستجو جهت پیدا کردن خدمات عروسی استفاده میکنند.
چهارمین گام: ایجاد محتوای مناسب در اینستاگرام
ایجاد یک صفحه اینستاگرام و حضور در میان رقبا به تنهایی نمیتواند معجزه کند و در بازاریابی شما تاثیرات زیادی بگذارد، مهمترین اقدام بعد از راه اندازی این شبکه محتوا گذاری صحیح و مرتب و همینطور استفاده درست از هشتگ ها و تگ های این شبکه اجتماعی محبوب است. همواره میبایست به این موضوع توجه کنید که مخاطبان شما جوان هستند و به دنبال بنرهای جذاب تبلیغاتی با رنگ آمیزی های هیجان انگیز و آفر ها و نوآوری های مختلفی میگردد که متاسفانه معمولا صاحبین مشاغل کمتر به این موارد حیاتی توجه دارند.
پنجمین گام: حضور موثر در سایت های معتبر و تخصصی عروسی
اقدام بعدی برای بدست آوردن و تصاحب بازار تبلیغات عروسی ثبت نام و ایجاد اشتراک با سایت های تخصصی عروس است، این سایت ها به دلیل هدفمند بودن و موثر واقع شدن معمولا مهر تاییدی برای تبلیغات اینستاگرام شما هستند، هیچ گاه تصور نکنید که جوان های امروزی تنها با یک صفحه اینستاگرام (حتی صفحه ای جذاب و مدرن) جذب تان شده و قرارداد خود را منعقد میکنند، اینستاگرام بدلیل همگانی و رایگان بودن (و متاسفانه کلاهبرداری های صورت گرفته) فقط در مرحله اول جذب مخاطب موثر است ولی برای مرحله بعدی که اعتماد سازی است شما نیازمند یک سایت عروسی هستید که کاربر با مراجعه به آن متوجه جایگاه برند تجاری تان در امر خدمات عروسی شود و برایتان وقت بگذارد.
ششمین گام: اعتبار سازی (داشتن تاریخچه) در سایت های معتبر و تخصصی عروسی
عامل موثر دیگر که آخرین گام از موفقیت در تبلیغات اینترنتی است و به مرور زمان بدست میآید افزایش تاریخچه و اعتبار برند تجاری خود در سایت های عروسی است، ورود گسترده تر به سایت های معتبر دیگر میتواند یکی از این اقدامات باشد همچنین مهمتر از همه داشتن بخش بازخورد و نظرات کاربران در پایین صفحه تبلیغاتتان در این سایت ها است، سعی کنید بخش نظرات کاربران را به هر شکلی و به مرور زمان پر کنید.
در آخر باید اعتراف کرد که کاربران و یا همان مشتریان بالقوه، بسیار باهوش و زیرک هستند به حدی که مجبورتان میکنند تا برای معروف شدن و کسب درآمد، به پول خرج کردن در فضای مجازی راضی شوید. پس هم اکنون کار را شروع کنید چرا که قطعا رقبای با تجربه ای در زمینه کاری خود دارید و انها نیز به مانند شما مدت زیادی را در فضای مجازی به اتلاف وقت گذرانده اند و در نهایت چیزی جز صفحاتی بی فایده در شبکه های مجازی برایشان باقی نمانده است.
هدفمند شروع کنید... باهوش باشید...و اصولی پول خرج کنید
در تبلیغات مجازی رقبای شما مشغول فعالیت هستند و روز به روز هدفمند تر از گذشته عمل میکنند و با برنامه ریزی های اصولی تبلیغات خود را پیش میبرند، ما بارها شاهد بوده ایم که بسیاری از مدیران تبلیغات خود را در سایت ها و سایر محفل های تبلیغاتی کتمان کرده و به اصطلاح خودمان زیرش میزنند! در صورتی که اینطور نبوده و روزانه و ماهانه و سالانه برای تبلیغات شان پول خرج میکنند. پس برای رسیدن به رقبا دست به کار شوید و عقاید ناصحیح را دور بریزید و همواره در نظر داشته باشید که در دنیای تبلیغات اینترنتی هر ثانیه به مانند طلا، ارزشمند و گرانبها است.