5 اشتباه در دنیای دیجیتال برندها
قطعا شما هم بمانند همه شرکت ها و بنگاه های تجاری به دنبال برندسازی در دنیای دیجیتال هستید و روزانه در حد توان خود و پرسنل تان، انرژی و هزینه هایی را صرف ورود و یا نفوذ در این دنیای بی انتها میکنید. در این مقاله به شما توصیه میشود تا بیشتر به افکار تحلیلی خود رجوع کنید. آگاهی از اشتباهات و خطاهایی که برندها قبلا مرتکب آنها شدهاند به ما کمک میکند تا بتوانیم شروعی خوب و بی نقص در کار داشته باشیم. اگر برخی از تصورات غلط دربارهی برند را حذف کنیم، میتوانیم محیط بهتری را برای رشد و پیشرفت آن ایجاد کنیم.
در ذیل به ۵ اشتباه رایج بازاریابی دیجیتال که بیشتر کسبوکارها در مسیر خود مرتکب آن میشوند، میپردازیم، و راه دوری گزیدن از این اشتباهات را نیز بیان خواهیم کرد.۱) وبسایتهای بی کیفیت
یکی از مهمترین اشتباهات برندها سطح ضعیف وبسایتهایشان است. این مسئله به این دلیل است که کسبوکارها اغلب به دنبال توسعهدهندگانی با قیمتهای پیشنهادی ارزان هستند که این موضوع منجر به کیفیت پایین در برآورده شدن خواستههای آنها میشود. به همان میزان که مردم به مرور زمان دستیابی بیشتر و راحتتری به اینترنت دارند، میبایست استراتژیهای تبلیغاتی نیز به سمت کیفیتر شدن بروند.
هنگامی که برای یک وبسایت جدید برنامهریزی میکنید، میبایست کیفیت، قابلیت استفاده، پیامرسانی و از همه مهمتر محتوای آن مورد توجه قرار گیرد. به این فکر کنید که میخواهید وبسایت چه چیزی از شما به عنوان یک برند منتقل کند. ممکن است کلماتی همچون نوآوری، قابلیت اطمینان و کیفیت بالا به ذهنتان برسد، اگر وبسایت شما با این کلمات همخوانی نداشته باشد، شانس موفقیت خود را از دست خواهید داد.۲) فقدان استراتژی نوشته شده
در سال ۲۰۱۵ نظرسنجی از ۵۵ استارتاپ برای درک بهتر مشکلات بازاریابی دیجیتال و سختیهای پیش روی آن صورت گرفت. نتایج نظرسنجی نشان داد که ۷۱٪ از استارتاپها یک استراتژی دیجیتال مستند ندارند و مهمتر از همه اینکه بیشتر برندها استراتژیهای دیجیتالی خود را مستندسازی نکردهاند. جالب است بدانید این مسئله موجب انتقال ضعیف پیام به مخاطبان خواهد شد. بهتر است مطمئن شوید که برند شما از استراتژیهای دیجیتالی مستندسازی کرده و آنها را تا سه ماه آینده نوشته شده در اختیار داشته باشد. در حالت ایدهآل، این مدت باید ۱۲ ماه باشد، اما اغلب پیشبینی و اختصاص بودجه برای آن سخت است.۳) گوشیهای همراه را فراموش نکنید
همانطور که میدانید امروزه تلفنهای همراه بیشتر مورد توجه قرار میگیرند. حدود ۴۹٪ از ترافیک وبسایتها توسط گوشیها ایجاد میشوند. راحتی و سادگی استفاده از گوشیهای همراه دلیل ترویج و کاربرد بسیار آنها شده است.
اما همچنان به نظر میرسد که کسبوکارها توجهی به قابلیت ریسپانسیو و مناسب برای گوشیهای همراه ندارند. کسبوکار و تیم شما میبایست استراتژیهای مخصوصی برای گوشیهای همراه داشته باشد تا کاربران تلفنهای هوشمند با استفاده از وبسایت شرکت شما احساس خوشایندی داشته باشند.
۴) عدم شخصیسازی
با رشد سریع تکنولوژیهای جدید توانایی به اشتراکگذاری به وسیلهی بسترهای مختلف، روز به روز بیشتر میشوند. این پیشرفت، توانایی شخصیسازی تعاملات را به منظور جلب توجه مشتریان، برای کسبوکارها فراهم کرده است.
بازاریابی مجدد از نمونه کاربردهای شخصیسازی در بازاریابی دیجیتال است. اولین بار که کاربر وبسایت شما را مشاهده میکند، آنها به لیست بازاریابی مجدد اضافه میشوند، که فعالیت آنها در سایت شما زیرنظر قرار میگیرد و ادامهی فعالیتهای برند براساس خواست شخصی آنها انجام میشود. این روش باعث میشود که کاربران حس کنند شما مستقیماً با خود آنها در تعامل هستید و این کار به شما در جذب مخاطبان بیشتر بسیار کمک خواهد کرد.
تبلیغات در فیسبوک و توییتر طیف وسیعی از فرصتهای شخصیسازی شده را برای تبلیغات ایجاد کرده است. از آنجایی که افراد در پروفایلهای خود برخی خصوصیات و شرایط خود را وارد میکنند، این بسترها نیز به راحتی میتوانند مشتریان هدف شما را بررسی کرده و در اختیار شما قرار دهند تا مستقیماً بتوانید با آنها در ارتباط باشید.۵) عدم آزمون و خطا
بسیاری از برندها بسترها و محیطهای جدید بازاریابی را امتحان میکنند و خیلی سریع تصمیم میگیرند که این بستر پاسخگوی نیاز آنها خواهد بود یا خیر. مزیت بسیاری از المانهای بازاریابی دیجیتال این است که شما میتوانید به سرعت آنها را امتحان کرده و درمورد آنها تصمیم بگیرید.
هرگونه آزمایش ممکن را برای درک پیامدهای تغییرات خود انجام دهید و نتایج آن را ثبت کنید. در اینصورت شما اثرات مثبت و منفی هر بستر را ثبت خواهید کرد و میتوانید بهینهترین آنها را برای کسبوکار خود برگزینید.
در نهایت، اگر به فکر پایهریزی یک حضور فعال و موثر در دنیای مجازی هستید، میبایست از این اشتباهات دوری کنید و یک استراتژی مناسب بازاریابی دیجیتال برای خود طرحریزی کنید. در این صورت با استقبالی بینظیر روبرو خواهید شد و در آمدهایتان با سرعتی بالا سیری صعودی خواهد داشت. نظرات کاربران
1 نظر
مهدی
یکشنبه بیستم اسفند ۹۶
پاسخ()
()
عالي ممنونم از تيم خوبتون، خيلي کاربردي بود
دفتر مرکزی
تهران، تهران پارس
مرکز تماس عروسکو
02128428630
02128428631
02128421624
تمامی حقوق برای عروسکو محفوظ است.