بهینه سازی اینستاگرام مشاغل خدمات عروسی در چند گام ساده!
اگر به دنبال معرفی و
تبلیغات کسب و کار خود در شبکه محبوب
اینستاگرام هستید، این نکته را هرگز فراموش نکنید " راه اندازی و داشتن پیج اینستاگرام به تنهایی معجزه نمیکند" بسیاری از کاربران در مورد بازدهی
تبلیغات اینستاگرام نظر منفی دارند و به عقیده آنها شبکه ای ناکارآمد در بحث
تبلیغات عروسی است، اما هیچ گاه نباید این نکته را فراموش کنید که اینستاگرام هم بمانند سایر شبکه های مجازی نیاز به رسیدگی بروز رسانی و مراقیت دارد و تنها داشتن یک پیج نمیتواند به شما کمکی بکند در ابتدا باید تحلیل درستی از کاربران و نیازهای آنها به دست آورید و پس از آن با استاندارد سازی صفحه خود آنها را به سوی کسب و کارتان بکشانید، در غیر اینصورت هیچ معجزه در کار نخواهد بود!
تحلیل کاربران و بررسی نیازها
قبل از اینکه وارد بحث شیرین تبلیغات اینستاگرام شویم، میبایست این مسئله را که بسیار حائز است، بررسی نماییم و آنهم شناخت نیازهای کاربران است. در اینجا و در بحث تبلیغات عروسی، منظور از کاربران مشتریان بوده که معمولا مشتریان هدف در این مشاغل عروس و دامادها هستند، با توجه به این موضوع و داشتن درک صحیحی از نیازهای آنها و اینکه عروس و داماد ها دقیقا در شبکه اینستاگرام چه چیزی را سرچ میکنند و دوست دارند چه چیزی را ببینند، وارد بحث شیرین تبلیغات خواهیم شد.
عروس و دامادها در اینستاگرام به دنبال چه چیزی هستند؟
طبیعی است که مشتریان شما قشر جوان جامعه هستند و کمی هم عجول..! پس باید ما یک لقمه آماده را برای آنها آماده سازیم و از پرداختن به حواشی به شدت دوری کنیم، به عنوان مثال عروس خانمی در اینستاگرام به دنبال مزون عروس در ساری میگردد. طبیعتا با استفاده از هشتگ ها و دیگر فیلدهای موجود شروع به سرچ کردن میکند، اگر در نتایج اینستاگرام مزون با مشخصات فوق پیدا کند سریعا جذب آن میشود و قطعا میدان وسیع تبلیغاتی در دستان آن مزون خواهد افتاد و اینطوری از مشتریان شما کم خواهد شد، چرا که شاید اگر مشتری صفحه شما را پیدا میکرد هیچ وقت به سمت مزون همکار کشیده نمیشد. پس با درک صحیحی از نحوه سرچ و جستجوی کاربران وارد مقوله دیگر یعنی محتوا میشویم.
محتوا چیست و دقیقا چه کمکی به مشتریان میکند؟
محتوا در اینستاگرام عروسی شامل پست های تبلیغاتی و فریبنده ای است که میتواند هر بازدید کننده ای را مجذوب خود کند و در پایین این پست ها متنی کامل از اطلاعات کسب و کار، آفرها، سورپرایزها، جملات تبلیغاتی و آدرس کسب و کار است شما میبایست در پایین هر پست خود آدرس و شماره های تماس را درج کنید تا کاربر براحتی بتواند با شما تماس برقرار کند.
محتوای شما (عکس های ارسالی تان) نباید موارد غیر مرتبط با کارتان باشد، سعی کنید از پرداختن به مسائل حاشیه ای بپرهیزید و فقط و فقط تبلیغات و نمونه کارهای کسب و کارتان را منتشر کنید، از انتشار تصاویر بی کیفیت و نا زیبا جدا خودداری کنید چرا که نه تنها تاثیر مثبتی ندارد بلکه ممکن است در نظر مشتری دیدی منفی از برند تجاری شما ایجاد کند.
چند گام ساده برای دیده شدن در اینستاگرام؛
1- اطلاعات اکانت خود را تکمیل کنید.
بسیاری از صفحات تجاری در اینستاگرام دیده میشود که اطلاعات خود را به درستی تکمیل نکرده اند و یا به طور ناقص اینکار را انجام داده اند، تکمیل اطلاعات و مشخصات شغلی میبایست به درستی و کامل انجام شود، به عنوان مثال در تصویر زیر؛
در بخش Edit profile اکانت خود وارد شوید و از بالا شروع به تکمیل مشخصات خود نمایید، در تصویر بالا همانطور که مشاهده میکنید در بخش 1 میتوان با کلیک بر روی دکمه آبی رنگ Change photo تصویر لوگوی تجاری تان را بارگذاری نمایید، ما اکیدا توصیه میکنیم که از قرار دادن تصویری غیر از لوگوی تجاری تان خودداری کنید، در صورتی که نشان تجاری ندارید، میتوانید از سرویس
طراحی لوگوی آنلاین عروسکو استفاده کنید، نکته دیگری که بسیار حائز اهمیت است، عدم تغییر در تصویر پروفایل (لوگو) است. یعنی زمانی که یک تصویر را به عنوان لوگو در اینستاگرام خود بارگذاری کردید دیگر هیچ گاه آنرا تغییر ندهید، چرا که بسیاری از افراد صفحه کسب و کار شما را با آن نشان میبینند.
در بخش 2 تصویر بالا همانطور که ملاحظه میکنید فیلد Name است که بسیار بسیار در جستجوی کاربران اهمیت داشته و میتواند مشتریان زیادی را به سوی تجارت شما سرازیر کند. فیلد Name بر حسب شغلی که دارید به صورت خلاصه و با ذکر شهر تکمیل گردد. مثلا: "آتلیه عکاسی عروس X | تهران" این یعنی در ابتدا نوع فعالیت خود را قید کنید سپس نام برند تجاری و بعد با قرار دادن " | " نام شهر خود را بنویسید.
در بخش 3 تصویر بالا Username حسابتان درج شده است که برای ساخت اکانت لازم بوده و همه مجبور هستن در همان ابتدا آن را وارد کنند. در هنگام ایجاد یوزرنیم حتما از عنوان برند تجاری خود استفاده کنید و حتی المقدور سعی کنید کوتاه و ساده باشد تا در صورتی که لازم شد مشتری آن را به صورت دستی وارد کند دچار مشکل نشود و یا اگر بخواهید کلامی معرفی کنید به راحتی در ذهن ها بماند.
در بخش 4 تصویر بالا آدرس Website خود را درج نمایید در صورتی که سایت ندارید میتوانید لینک تلگرام خود را قرار دهید. برای قرار دادن لینک تلگرام باید آن را به صورت صحیح وارد کنید. یعنی از فرمت https://t.me/username استفاده کنید.
در بخش 5 یعنی Bio بازهم با بخش مهمی سرو کار خواهیم داشت، شما میبایست در این قسمت اطلاعات مفیدی را جهت تماس کاربران قرار دهید و کسب و کار خود را مختصر و مفید به شکلی که گیرا باشد معرفی نمایید. سعی کنید از نوشتن ساعات کاری، جملات قصار (!) و مسائل حاشیه ای خودداری کنید چرا که در دنیای دیجیتال و قرن 21
تبلیغات اینترنتی کسب و کارتان یعنی موفقیت تجارت شما.
بعد از اعمال تغییرات فیلدهای مذکور در آموزش فوق پیج اینستاگرام شما به شکل زیر نمایش داده خواهد شد.