حتما شما هم تا کنون
تبلیغات مختلفی را امتحان کرده اید و در اکثر آنها نتیجه مناسبی نگرفته و در برخی دیگر نتایج موقت خوبی را تجربه کرده اید و بعد از دوره ای دیگر تبلیغات اثر بخش تان بی نتیجه مانده است. اصل رقابت و ساماندهی نوین تبلیغات امری پویا است و هیچ بنگاه یا سایت تبلیغاتی نمیتواند مدعی شود که به عنوان مثال 10 سال است از یک شیوه پیروی میکند و در تمام این سالها موفق بوده است و توانسته تا مشتریانش را راضی نگه دارد. در حقیقت اصل موفقیت در تبلیغات به ویژه
تبلیغات عروسی، ایجاد تغییر بر اساس زمان است و تبلیغاتی موفق خواهد بود که دائما رنگ عوض کند و از
انواع بازاریابی بهرمند شود تا کلیشه ای نباشد. این موضوع مهم از تنوع طلبی جوان تر ها نشات میگیرد و به نوعی اجتناب ناپذیر است.
در این مقاله از سایت عروسکو سعی داریم تا ده نوع از برترین نوع تبلیغات را که امروزه بسیاری مورد استقبال جوان ها واقع میشود، به شما همراهان همیشگی معرفی کنیم، پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.
1. تبلیغات چابک:
این نوع از تبلیغات به تبلیغات ضربتی هم معروف است و تکنیکی محض در بازار تشنه به حساب میآید. کاربرد آن بیشتر زمانی است که شما یک یا چند خدماتی را که اکنون در بازار وجود ندارد یا مورد مشابه برای آن نیست به مردم معرفی میکنید، در این وضعیت دو دلیل برای استفاده از شیوه تبلیغات چابک وحود دارد، یکی از مهم ترین آنها رقبا هستند تصوری کنید شما محصول یا خدمتی متفاوت را به بازار عرضه کرده اید ولی تبلیغات گسترده و ضربتی برای آن انجام نمیدهید، در اینجالت رقبای شما از تبلیغات کوچک تان باخبر شده و ایده یا محصول شما را میدزدند و به نام خود ثبت میکنند. جالب است بدانید که در تبلیغات عروسی نیز ما شاهد چنین اتفاقاتی به وفور هستیم، به عنوان مثال یک استودیو عروس ایده ای را با عنوان کلیپ سینمایی ابداع میکند، اما به دلیل تبلیغات کم و ضعیف آن استودیو، ایده ی مذکور توسط سایر رقبا و به طور گسترده ای منتشر میشود و جذب مشتری میکند!
2. بازاریابی کمینی:
در این نوع بازاریابی مدیران زیرک و خبره در انتظار یک رویداد یا واقعه میمانند و به محض رسیدن سوژه ای جذاب شروع به تبلیغات میکنند. این سبک از تبلیغات برای جهش های یک شبه بسیار موثر است و اگر بدرستی استفاده شود معجزه آسا است.
3. بازاریابی فرسایشی:
یکی از انواع محبوب و مورد استفاده بازاریابی برای سایت عروسکو این نوع تبلیغات است، بازاریابی فرسایشی یا توده ای نوع دیگری است که برای برندسازی های محکم و پر دوام بسیار کاربرد دارد این سبک زمانی استفاده میشود که شما رقبای بزرگ و قدرتمندی دارید و اگر دست به انواع تبلیغات کوتاه مدت بزنید قطعا شما شکست خواهید خورد و رقیب قدیمی تان پیروز میدان باقی میماند. تبلیغات کوتاه مدت در این سبک استفاده میشود اما به صورت مقطعی و یا در مقیاس های کوچک اصل ماجرا زمانی است که چشم اندازی سه ساله را برای تجارت خود تعیین کنید و به طور مداوم و با استفاده از تمامی حفره های موجود اقدام پیشروی کنید. این سبک از تبلیغات بدون هیچ گونه ریسکی و به طور تضمینی شما را پیروز میدان میکند، حتی در صورتی که رقبای بزرگ دست به این نوع تبلیغات بزنند به دلیل سابقه ی بیشترشان شکست خواهند خورد. این نوع از تبلیغات نیازمند نیروی جوان و ایده پرداز است.
4. بازاریابی سیاه
بازاریابی سیاه از انواع بازاریابی متداول در ایران است و بیش از 80 درصد مشاغل از این سبک استفاده میکنند که البته علت اصلی رکود بازار کار و سرمایه در کشور هم استفاده از این مدل بازاریابی است که شیوه ای بسیار غیر اخلاقی است و تنها در دوره ای کوتاه میتواند شما را به بخش کوچکی از سرمایه متصل کند. در بازاریابی سیاه مدیران به جای ارتقاء و رشد تجارت خود، معطوف به تخریب و تحمیل فشار بر روی رقبا (به هر نحوی) میشوند.
5. بازاریابی همهمه ای و یا ویروسی
این سبک از بازاریابی یک مدل موفق اروپایی است که در آن با استفاده از هیجانات مردم و پیش آمد رخداد های جالب توجه، اصطلاحا تبلیغات به شیوه دهان به دهان رخ میدهد و مردم مجبور میشوند تا در دیدارهایشان صحبت از برند شما را به میان آورند.
6. بازاریابی اخلاقی
نوع دیگری از بازاریابی بازاریابی اخلاقی و یا فرهنگی است که مدیران مشاغل یا برندها با انجام یک عمل اخلاقی مردم را به سوی خود میکشند. مثلا راه اندازی کمپینی برای غذا دادن به حیوانات و ...
7. بازاریابی جذب کننده
بازاریابی جذب کننده یکی از انواع بازاریابی متداول در میان ایرانیان است، استفاده از تصاویر و نوشته های همه پسند و جذاب (معمولا در فضای اینترنت) میتواند نظر بسیاری را به سوی یک کسب و کار معطوف گرداند.
8. بازاریابی وفادارای
در این شیوه از بازاریابی تمرکز اصلی مدیر بر روی حفظ مشتریان کنونی (با ارائه خدمات با کیفیت) است که کمتر بر روی گسترش تبلیغات و اشاعه آن متمرکز میگردد و در حقیقت این نوع از بازاریابی میتواند مولد بازاریابی همهمه ای و یا ویروسی نیز باشد و مشتریان وفادار را به طرف تبلیغ دهان به دهانی سوق دهد.
9. بازاریابی غیر سنتی
این نوع بازاریابی شیوه ای است که کمپانی اسنپ از آن بهرمند شده و با استفاده از شیرین کاری های تبلیغاتی و خرج کردن متدهای بروز در رکن مردم شهرت و ثروت بدست آورده است.
10. بازاریابی فشار
این نوع از بازاریابی توسط کمپانی های معتبر و با دانش و احتیاط کامل انجام میشود به طوری که مشتریان با دریافت ایمیل ها و پیامک های متعدد مجاب به استفاده از سرویس میشوند. این نوع بازاریابی در حقیقت از نوع بازاریابی
از راه دور است.