حتما شما هم تا کنون
تبلیغات مختلفی را امتحان کرده اید و در اکثر آنها نتیجه مناسبی نگرفته و در برخی دیگر نتایج موقت خوبی را تجربه کرده اید و بعد از دوره ای دیگر تبلیغات اثر بخش تان بی نتیجه مانده است. اصل رقابت و ساماندهی نوین تبلیغات امری پویا است و هیچ بنگاه یا سایت تبلیغاتی نمی تواند مدعی شود که به عنوان مثال 10 سال است از یک شیوه پیروی می کند و در تمام این سالها موفق بوده است و توانسته تا مشتریانش را راضی نگه دارد. در حقیقت اصل موفقیت در تبلیغات به ویژه
تبلیغات عروسی ، ایجاد تغییر بر اساس زمان است و تبلیغاتی موفق خواهد بود که دائما رنگ عوض کند و از
انواع بازاریابی بهرمند شود تا کلیشه ای نباشد. این موضوع مهم از تنوع طلبی جوان تر ها نشات می گیرد و به نوعی اجتناب ناپذیر است.
در این مقاله از سایت عروسکو سعی داریم تا ده نوع از برترین نوع تبلیغات را که امروزه بسیاری مورد استقبال جوان ها واقع می شود، به شما همراهان همیشگی معرفی کنیم، پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.
1. تبلیغات چابک:
این نوع از تبلیغات به تبلیغات ضربتی هم معروف است و تکنیکی محض در بازار تشنه به حساب می آید. کاربرد آن بیشتر زمانی است که شما یک یا چند خدماتی را که اکنون در بازار وجود ندارد یا مورد مشابه برای آن نیست به مردم معرفی می کنید، در این وضعیت دو دلیل برای استفاده از شیوه تبلیغات چابک وحود دارد، یکی از مهم ترین آنها رقبا هستند تصوری کنید شما محصول یا خدمتی متفاوت را به بازار عرضه کرده اید ولی تبلیغات گسترده و ضربتی برای آن انجام نمی دهید، در اینجالت رقبای شما از تبلیغات کوچک تان باخبر شده و ایده یا محصول شما را می دزدند و به نام خود ثبت می کنند. جالب است بدانید که در تبلیغات عروسی نیز ما شاهد چنین اتفاقاتی به وفور هستیم، به عنوان مثال یک استودیو عروس ایده ای را با عنوان کلیپ سینمایی ابداع می کند، اما به دلیل تبلیغات کم و ضعیف آن استودیو، ایده ی مذکور توسط سایر رقبا و به طور گسترده ای منتشر می شود و جذب مشتری می کند!
2. بازاریابی کمینی:
در این نوع بازاریابی مدیران زیرک و خبره در انتظار یک رویداد یا واقعه می مانند و به محض رسیدن سوژه ای جذاب شروع به تبلیغات می کنند. این سبک از تبلیغات برای جهش های یک شبه بسیار موثر است و اگر بدرستی استفاده شود معجزه آسا است.
3. بازاریابی فرسایشی:
یکی از انواع محبوب و مورد استفاده بازاریابی برای سایت عروسکو این نوع تبلیغات است، بازاریابی فرسایشی یا توده ای نوع دیگری است که برای برندسازی های محکم و پر دوام بسیار کاربرد دارد این سبک زمانی استفاده می شود که شما رقبای بزرگ و قدرتمندی دارید و اگر دست به انواع تبلیغات کوتاه مدت بزنید قطعا شما شکست خواهید خورد و رقیب قدیمی تان پیروز میدان باقی می ماند. تبلیغات کوتاه مدت در این سبک استفاده می شود اما به صورت مقطعی و یا در مقیاس های کوچک اصل ماجرا زمانی است که چشم اندازی سه ساله را برای تجارت خود تعیین کنید و به طور مداوم و با استفاده از تمامی حفره های موجود اقدام پیشروی کنید. این سبک از تبلیغات بدون هیچ گونه ریسکی و به طور تضمینی شما را پیروز میدان می کند، حتی در صورتی که رقبای بزرگ دست به این نوع تبلیغات بزنند به دلیل سابقه ی بیشترشان شکست خواهند خورد. این نوع از تبلیغات نیازمند نیروی جوان و ایده پرداز است.
4. بازاریابی سیاه
بازاریابی سیاه از انواع بازاریابی متداول در ایران است و بیش از 80 درصد مشاغل از این سبک استفاده می کنند که البته علت اصلی رکود بازار کار و سرمایه در کشور هم استفاده از این مدل بازاریابی است که شیوه ای بسیار غیر اخلاقی است و تنها در دوره ای کوتاه می تواند شما را به بخش کوچکی از سرمایه متصل کند. در بازاریابی سیاه مدیران به جای ارتقاء و رشد تجارت خود، معطوف به تخریب و تحمیل فشار بر روی رقبا (به هر نحوی) می شوند.
5. بازاریابی همهمه ای و یا ویروسی
این سبک از بازاریابی یک مدل موفق اروپایی است که در آن با استفاده از هیجانات مردم و پیش آمد رخداد های جالب توجه، اصطلاحا تبلیغات به شیوه دهان به دهان رخ می دهد و مردم مجبور می شوند تا در دیدارهایشان صحبت از برند شما را به میان آورند.
6. بازاریابی اخلاقی
نوع دیگری از بازاریابی بازاریابی اخلاقی و یا فرهنگی است که مدیران مشاغل یا برندها با انجام یک عمل اخلاقی مردم را به سوی خود می کشند. مثلا راه اندازی کمپینی برای غذا دادن به حیوانات و ...

7. بازاریابی جذب کننده
بازاریابی جذب کننده یکی از انواع بازاریابی متداول در میان ایرانیان است، استفاده از تصاویر و نوشته های همه پسند و جذاب (معمولا در فضای اینترنت) می تواند نظر بسیاری را به سوی یک کسب و کار معطوف گرداند.
8. بازاریابی وفادارای
در این شیوه از بازاریابی تمرکز اصلی مدیر بر روی حفظ مشتریان کنونی (با ارائه خدمات با کیفیت) است که کمتر بر روی گسترش تبلیغات و اشاعه آن متمرکز می گردد و در حقیقت این نوع از بازاریابی می تواند مولد بازاریابی همهمه ای و یا ویروسی نیز باشد و مشتریان وفادار را به طرف تبلیغ دهان به دهانی سوق دهد.
9. بازاریابی غیر سنتی
این نوع بازاریابی شیوه ای است که کمپانی اسنپ از آن بهرمند شده و با استفاده از شیرین کاری های تبلیغاتی و خرج کردن متدهای بروز در رکن مردم شهرت و ثروت بدست آورده است.
10. بازاریابی فشار
این نوع از بازاریابی توسط کمپانی های معتبر و با دانش و احتیاط کامل انجام می شود به طوری که مشتریان با دریافت ایمیل ها و پیامک های متعدد مجاب به استفاده از سرویس می شوند. این نوع بازاریابی در حقیقت از نوع بازاریابی
از راه دور می باشد.