پشتیبانی

menuordersearch
ad.arooskoo.ir

روش برخورد صحیح با مشتری ناراضی ! - رازهای موفقیت کسب و کار

۱۳۹۷/۴/۲۱ پنج شنبه
(2)
(0)
روش برخورد صحیح با مشتری ناراضی ! - رازهای موفقیت کسب و کار
روش برخورد صحیح با مشتری ناراضی ! - رازهای موفقیت کسب و کار
یکی از مهم‌ترین مشتریان شما، سرزده وارد دفتر می‌شود. شما با لبخندی بر لب می‌ایستید و خود را برای احوال‌پرسی آماده می‌کنید که ناگهان مشتری با عصبانیت شروع به داد و فریاد می‌کند. دلیل خشم او این است که خدمات شما نتوانسته او را راضی کند و بسیاری از سفارشات او توسط پرسنل تان یا انجام نشده و یا با ایرادات فراوانی همراه بوده... در این وضعیت شما نهایت سعی تان را برای آرام کردن مشتری انجام می‌دهید، اما حرف‌هایتان هیچ کمکی به بهتر شدن اوضاع نمی‌کنند و فقط باعث می‌شوند مشتری عصبانی‌تر بشود ! و به شما اتهامات بیشتری وارد کند. بعد از چند دقیقه مشتری ناراضی از اتاق بیرون می‌رود، در حالی که می‌گوید قصد شکایت از شما را دارد.
شغلِ خیلی از ما ایجاب می‌کند که با مشتری ناراضی و گاهی عصبانی سر و کار داشته باشیم. این کار هیچ وقت آسان نبوده است. اما اگر بدانیم چه بگوییم و از همه مهم‌تر اینکه چگونه برخوردی مناسب را داشته باشیم، شاید بتوانیم از این موقعیت سربلند بیرون بیاییم. در حقیقت، حتی ممکن است رابطه‌‌مان با مشتری ناراضی بهتر از قبل هم بشود! به همین منظور ما در این مقاله از سایت عروسکو به این می‌پردازیم که چطور با مشتری ناراضی، عصبانی و سخت‌گیر برخورد کنیم. با نکات و تکنیک‌هایی آشنا می‌شویم که به آرام شدن موقعیت کمک می‌کنند و در نهایت منجر به رضایت و خشنودی مشتری می‌شوند.

قدم اول: طرز فکر‌تان را تغییر دهید

به محض اینکه متوجه شدید مشتری‌تان ناراضی است، اولین کاری که باید انجام دهید این است که طرز فکر مشتریان را در خود پیاده کنید. این یعنی، احساسات خود را کنار بگذارید و به این فکر نکنید که شما مقصر نیستید و مشتری اشتباه می‌کند و انتقادش غیرمنصفانه است.

این نکته خیلی مهم است که بپذیرید مشتری‌تان ناراحت است و این وظیفه و مسئولیت شماست که مشکلش را حل کنید. فکرتان را طوری تغییر دهید، که بتوانید حداکثر توجه را به مشتری و موقعیت فعلی او متمرکز کنید، خود را جای مشتری قرار دهید، مسلما او بی دلیل ناراحت و عصبانی نیست!

قدم دوم: به دقت گوش دهید

مهم‌ترین نکته‌ای که در تمامی این فرآیند وجود دارد این است که فعالانه گوش کنید، مشتری ناراضی دوست دارد کسی حرف‌هایش را بشنود و درکش کند.

مکالمه را با جمله‌ای خنثی آغاز کنید، مثلا بگویید: «اجازه بده اتفاقی که افتاده را مرور کنیم.» یا «لطفا بگو برای چه ناراحت هستی.» این کار حتی برای مدت کوتاهی هم که شده مشارکتی بین شما و مشتری ناراضی ایجاد می‌کند و به او می‌فهماند که شما برای شنیدن حرف‌هایش آماده هستید و بی خودی موضع نگرفته اید.

سعی نکنید که مشکل را همان موقع حل کنید یا فورا درباره‌ی اتفاقی که افتاده نتیجه گیری کنید. اجازه بدهید مشتری، داستان خودش را برای شما تعریف کند. وقتی در حال صحبت کردن است، به این فکر نکنید که بعد از اینکه حرفهایش تمام شد چه جوابی به او بدهید، این کار بر خلاف اصول گوش کردن فعال است. در ضمن، اجازه ندهید چیزی این مکالمه را قطع کند. با تمام وجود به مشتری توجه کنید.

قدم سوم: نگرانی‌های آنها را تکرار کنید

بعد از اینکه حرف‌هایش تمام شد و دلیل ناراحتیش را کاملا توضیح داد، مشکل را تکرار کنید تا مطمئن شوید آن را درست متوجه شده‌اید و هر جا نیاز است حتما سوال بپرسید.

کلمات را با دقت انتخاب کنید و از کلمات آرام و بی‌غرضانه استفاده کنید. مثلا، «این‌طور که من متوجه شده‌ام، شما از این ناراحت هستید که نمونه‌هایی که مد نظر شما بوده به خوبی در مراسمتان پیاده سازی نشده است.» وقتی مشکل را تکرار می‌کنید در واقع به مشتری نشان می‌دهید که حرف‌های او را خوب شنیدید. این کار نشانه‌ی مثبتی از طرف شماست که می‌تواند میزان تنش و عصبانیت او را به طور چشمگیری کاهش دهد و به علاوه به شما هم کمک می‌کند تا درباره‌ی مشکلی که باید به آن رسیدگی کنید اطمینان حاصل کنید.

قدم چهارم: با او همدردی کرده و معذرت‌خواهی کنید

بعد از اینکه مطمئن شدید نگرانی‌های مشتری ناراضی خود را به درستی و بطور کامل درک کردید، دلسوز باشید. به او نشان دهید که دلیل ناراحتیش را درک می‌کنید. حتما دقت کنید که زبان بدن‌تان هم این دلسوزی و همدردی را نشان بدهد.

مثلا، بگویید: «می‌فهمم چرا ناراحت هستید. اگر من هم جای شما بودم همین احساس را داشتم. خیلی متأسفم که خدمات ما نتوانسته شما را راضی کند.»

قدم پنجم: راه‌حل نشان دهید

حالا زمان آن رسیده راه‌حل را به او نشان بدهید. دو راه برای این کار وجود دارد. اگر حس می‌کنید می‌دانید که چه چیزی این مشتری‌ ناراضی را خوشحال می‌کند، آن را به عنوان راه‌حل به او پیشنهاد بدهید!

می‌توانید بگویید: می‌دانم که با عودت بخشی از مبلغ قرارداد که بدرستی سرویس دهی نشده می‌توانم رضایت شما را جلب کنم. اگر هم هنوز زمان برای جبران خسارات وجود دارد که چه بهتر.. می‌توانید به او اطمینان خاطر دهید که کارها به نحو مطلوبی از سر گرفته خواهد شد.

اگر در مورد چیزی که مشتری ناراضی می‌خواهد مطمئن نیستید و اگر او در مقابل پیشنهادهای شما مقاومت می‌کنند، قدرت حل کردن مسائل را به آنها بسپارید و از آنها بپرسید چه چیزی خشنودش می‌کند.

مثلا، می‌توانید بگویید: «اگر راه حل پیشنهادی من، مشکل شما را حل نمی‌کند، خوشحال می‌شوم پیشنهادتان را مطرح کنید. هر کاری در توانم باشد، انجام خواهم داد تا رضایت شما را بدست بیاورم.»

قدم شش: اقدام و پیگیری کنید

بعد از اینکه هر دوی شما در مورد یک راه‌حل به توافق رسیدید، باید فورا اقدام کنید. تمامی اقداماتی که قصد انجام‌شان را دارید برای مشتری توضیح دهید.

اگر او از طریق تلفن با شما در تماس بوده، مطمئن شوید که اسم دقیق و جزئیات تماس تلفنی شما را در اختیار دارد. این باعث می‌شود احساس کند که کنترل امور را به دست دارد و هر زمان که نیاز داشته باشد می‌تواند شما را پیدا کند.

بعد از اینکه مشکل حل شد، تا چند روز بعد با مشتری ناراضی در تماس باشید و مسائل را پیگیری کنید تا از جلب رضایت او مطمئن شوید. هر جا که می‌توانید، سعی کنید فراتر از حد انتظارات خواسته هایش را فراهم آورید. مثلا، می‌توانید تخفیفات و هدایا در اختیارش قرار دهید یا حتی برایش نامه‌ عذرخواهی بنویسید.

قدم هفتم: از بازخورد استفاده کنید

آخرین مرحله این است که کاری کنید این مشکل دیگر تکرار نشود. اگر هنوز اقدامی در این زمینه صورت نداده‌اید، بهتر است بررسی کنید ریشه‌ی مشکل کجاست. بعد از اینکه ریشه را پیدا کردید، فورا آن را اصلاح کنید، سپس با استفاده از روش کایزن کارهایتان را روز به روز بهبود ببخشید. همچنین دوباره شکایات و بازخوردها را مدیریت کنید تا بتوانید مشکلات را هرچه زودتر اصلاح کنید.

راهنمایی‌های بیشتر

مدیریت جلب اعتماد مشتری ناراضی به صورت حرفه‌ای، بسیار مهم است. یاد بگیرید که چطور آرامش خود را حفظ کنید و چطور در موقعیت دشوار خونسرد بمانید. این، باعث می‌شود با وقار و به صورت حرفه‌ای به نظر برسید و از چالش عبور کنید.
اگر مشتری‌تان عصبانی است، شما آرام صحبت کنید و لحن صدایتان را پایین نگه دارید. این باعث می‌شود تنش ها کمی فروکش کند و موقعیت از چیزی که هست بدتر نشود.
اگر مشتری ایمیل بدی فرستاده، یا عصبانیت خود را با تلفن بروز داده است، پیشنهاد قرار حضوری برای رفع مشکل بدهید. این نه تنها عصبانیت را کاهش می‌دهد (خیلی از افراد نمی‌توانند هنگام رو در رو حرف زدن واقعا عصبانی شوند!) همچنین حسن نیت شما را برای حل کردن سریع مشکل نشان می‌دهد.
اگر فکر می‌کنید حرف مشتری غیرمنطقی است، ممکن است ناراحت شوید، خصوصا اگر او از شما و سازمان‌تان انتقاد غیرمنصفانه‌ای هم بکند. پس بهتر است مهارت‌های مدیریت خشم را یاد بگیرید تا بتوانید در چنین موقعیت‌هایی آرام بمانید.
گاهی ممکن است مشتری به شما یا تیم‌تان توهین کند. حتما از قبل حد و مرزها را برای خود مشخص کنید. گاهی باید قاطع باشید و از خودتان دفاع کنید، و گاهی باید موقعیت را ترک کنید و به مشتری ناراضی اجازه دهید آرام شود.
مطمئنا در تیم شما افرادی هستند که در قسمت خدمات مشتریان کار می‌کنند و باید با مشتریان سرسخت کنار بیایند. مطمئن شوید که حتما همه‌ی آنها می‌دانند چطور به درستی از نیروی احساس استفاده کنند. (این یعنی وقتی در حال دست و پنجه نرم کردن با یک مشتری ناراضی سرسخت هستند، بدانند چطور احساسات خود را مدیریت کنند.) روش‌های برخورد با مشتریان را یاد بگیرید و مهارت‌های حل مشاجره‌تان را بهبود ببخشید. این مهارت‌ها می‌توانند به شما در مذاکره با مشتریان کمک بسیار زیادی بکند.
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
آغاز تبلیغات در عروسکو چگونه است؟ اگر قصد این را دارید که به دنیای متفاوت و مدرن سایت عروسکو وارد شوید، می‌بایست اشتراک های تبلیغاتی خریداری کنید، بقیه محصولات شامل پکیج های خدماتی ویژه بازاریابی دیجیتال عروسی است و ارتباطی با تبلیغات شما در عروسکو ندارد. چه تفاوتی در تبلیغات عروسکو وجود دارد؟ وب سایت عروسکو، تنها یک سایت معمولی برای درج اگهی نیست. حمایت از شما از زمان خرید اشتراک های تبلیغاتی و درج آگهی آغاز می‌شود و تا پایان ادامه خواهد داشت. سایت عروسکو در رسانه های خبری کشور با عنوان اولین و بزرگترین پرچم دار برند سازی در کشور معرفی شده است. چرا سایت عروسکو متفاوت عمل می‌کند؟ یک تاجر باهوش در اوضاع بد بازار به اوج موفقیت و سرمایه خواهد رسید، به همین سبب سایت عروسکو با استفاده از تکنیک های مدرن بازاریابی عصبی و نقطه ای، پرچم برند شما را برافراشته کرده و در مدت کوتاهی درآمد هایتان را چند برابر می‌کنیم. منظور از اشتراک تبلیغاتی چیست؟ اشتراک تبلیغاتی در سایت عروسکو مزایای زیادی دارد. شما با خرید اشتراک به یک پکیج کامل تبلیغاتی دسترسی خواهید داشت بعبارتی دیگر اشتراک ها شامل: درج تبلیغات و ایجاد صفحه اختصاصی در سایت، تبلیغات در اینستاگرام عروسکو، تبلیغات در تلگرام عروسکو، تبلیغات در رسانه ها، ارسال انبوه لینک، بازاریابی نقطه ای، ارتقاء در جداول رتبه بندی و ... می‌شود. چگونه می‌توانم از موفقیت خود با عروسکو مطمئن شوم؟ سایت عروسکو در همین ابتدای راه نمونه های زیادی را برای اثبات ادعای خود دارد و توانسته است در مدت کوتاهی برندهای معتبری را در حوزه سالن زیبایی، آتلیه عکاسی، مزون لباس و... به وجود آورد و با حمایت های خود روز به روز به تعداد آنها می‌افزاید...و شما هم با نگاهی اجمالی در سایت و اینستاگرام عروسکو براحتی می‌توانید از نوع و کیفیت فعالیت های سایت و سبک مدرن برندسازی تیم ما مطمئن شوید. تبلیغات گسترده توسط عروسکو چگونه انجام می‌شود؟ با خرید اشتراک های تبلیغاتی در سایت عروسکو علاوه بر انتشار گسترده آن در رسانه های مختلف، تبلیغات شما در 4 سایت معتبر عروسی دیگر نیز درج خواهد شد، بدین وسیله از پرداخت هزینه بابت تبلیغات در سایت های دیگر بی نیاز می‌شوید.
دفتر مرکزی
تهران، تهران پارس

مرکز تماس عروسکو

02128428630
02128428631
02128421624
آخرین اخبار
آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه ای برای همه + نکات کلیدی

آموزش ساخت ویدیو تبلیغاتی حرفه ای برای همه + نکات کلیدی

مهم ترین نکات ساخت ویدیو تبلیغاتی به ترتیت عبارتند از: شفافیت در پیام، صداقت در کلام، بالا بودن کیفیت صدا...
راهنمای بازی مافیا (مافیای عروسکو)؛ هیچ کس صدای پدر را نخواهد شنید!

راهنمای بازی مافیا (مافیای عروسکو)؛ هیچ کس صدای پدر را نخواهد شنید!

بای مافیای عروسکو برگرفته از بازی مشهور و کلاسیک روسی مافیا است.
راهنمای مشاغل عروسی برای داشتن تبلیغات اینترنتی با بازدهی بالا

راهنمای مشاغل عروسی برای داشتن تبلیغات اینترنتی با بازدهی بالا

برای شروع تبلیغات اینترنتی چه کار بایست کرد و چه گام هایی باید برداریم، برای ورود به دنیای تبلیغات اینترنتی از کجا شروع کنیم؟
تبلیغات اصولی و صحیح در اینستاگرام - راهنمای مشاغل عروسی برای راه اندازی پیج

تبلیغات اصولی و صحیح در اینستاگرام - راهنمای مشاغل عروسی برای راه اندازی پیج

دستیابی به بازار عروسی در اینستاگرام، تبلیغات اصولی و پست گذاری های صحیح در اینستاگرام
نصب اپلیکیشن عروسکو

نصب اپلیکیشن عروسکو

کاربران می‌توانند با مراجعه به منوها یا از طریق همین پست نسبت به دانلود اپلیکیشن عروسکو اقدام کنند
چگونه در دنیای تبلیغات اینترنتی موفق شویم؟

چگونه در دنیای تبلیغات اینترنتی موفق شویم؟

این یک سئوال پر تکرار است که در این روزهای سر سخت اقتصادی ذهن خیلی ها را به خود مشغول کرده است. برای پاسخ به این ابهام ما گام های اصولی ورود به دنیای تبلیغات و شبکه های مجازی را به ترتیب و گام به گام در زیر شرح داده ایم.
مهمترین اقدام بعد از طراحی سایت، سئو سایت است. سئو سایت چیست؟

مهمترین اقدام بعد از طراحی سایت، سئو سایت است. سئو سایت چیست؟

مفهوم سئو سایت به کلیه اقدامات و استراتژی هایی که منجر به افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو می‌گردد، اتلاق می‌شود.
چگونه در بحران اقتصادی موفق باشیم؟

چگونه در بحران اقتصادی موفق باشیم؟

اوضاع بد اقتصادی، بیکاری و رکود و تورم، از کابوس‌های هر کارآفرینی است. شرایط اقتصادی همیشه بر وقف مراد نیست و اوج و فرودهایی دارد. چه بسیار کسب و کارهایی که با نوسانات نرخ ارز و یا سقوط بورس به خاک سیاه نشسته اند.
در پربازدیدترین اینستاگرام مشاغل خدمات مجالس عروسی تبلیغ کنید!

در پربازدیدترین اینستاگرام مشاغل خدمات مجالس عروسی تبلیغ کنید!

اینستاگرام وب سایت عروسکو تنها پیج رسمی و معتبر مشاغل خدمات عروسی در سراسر کشور است
روش برخورد صحیح با مشتری ناراضی ! - رازهای موفقیت کسب و کار

روش برخورد صحیح با مشتری ناراضی ! - رازهای موفقیت کسب و کار

در این مفاله می‌خوانیم که چطور با مشتری ناراضی، عصبانی و سخت‌گیر برخورد کنیم. با نکات و تکنیک‌هایی آشنا می‌شویم که به آرام شدن موقعیت کمک می‌کنند و در نهایت منجر به رضایت و خشنودی مشتری می‌شوند.
دلایل مهم کاهش درآمدهای مشاغل عروسی

دلایل مهم کاهش درآمدهای مشاغل عروسی

دلایل عمده کاهش درآمدهای مشاغل عروسی چیست و چرا با وجود کم نشدن مراسم ها مشتریانتان ریزش کرده اند
انواع بازاریابی مدرن در تبلیغات عروسی کدام است؟

انواع بازاریابی مدرن در تبلیغات عروسی کدام است؟

با سبک های جدید بازاریابی در تبلیغات عروسی بیشتر آشنا شوید و تجارت خود را محک بزنید
نام دامنه خوب چه ویژگی هایی دارد

نام دامنه خوب چه ویژگی هایی دارد

اگر برای سایتتون دنبال نام دامنه هستید این مقاله در انتخاب یک نام مناسب به شما کمک خواهد کرد.
اسپانسری تبلیغات عروسی در وب سایت عروسکو

اسپانسری تبلیغات عروسی در وب سایت عروسکو

اگر تاکنون به فکر توسعه کسب و کار نبوده اید و به حداقل ها راضی شده اید ما به توصیه می‌کنم پا را فراتر بگذارید
دامنه یا دومین چیست و چگونه می‌توان تهیه کرد؟

دامنه یا دومین چیست و چگونه می‌توان تهیه کرد؟

آشنایی با دامنه سایت و راهنمای آسان خرید دامنه از سایت های معتبر
بهینه سازی اینستاگرام برای تبلیغات عروسی با انجام چند گام ساده!

بهینه سازی اینستاگرام برای تبلیغات عروسی با انجام چند گام ساده!

اگر به دنبال جذب مشتریان بیشتر از طریق شبکه محبوب اجتماعی اینستاگرام هستید، این مقاله با در چند گام ساده به شما کمک خواهد کرد.
تبلیغات گسترده عروسی در عروسکو

تبلیغات گسترده عروسی در عروسکو

کلیه مشاغل عروسی می‌توانند با خرید اشتراک های تبلیغاتی در عروسکو در سایر سایت های عروسی نیز رایگان اگهی دهند.
5 اشتباه در دنیای دیجیتال برندها

5 اشتباه در دنیای دیجیتال برندها

آگاهی از اشتباهات و خطاهایی که برندها پیش‌تر مرتکب آنها شده‌اند به ما کمک می‌کند تا بتوانیم شروعی خوب و بدون نقص در کار داشته باشیم
افزایش درآمد تا سه برابر بیشتر!

افزایش درآمد تا سه برابر بیشتر!

تفاوت سایت عروسکو با سایت درج آگهی در چیست و چگونه باعث موفقیت ما در افزایش درامدها می‌شود
کمپین های تبلیغاتی در عروسکو

کمپین های تبلیغاتی در عروسکو

منظور از کمپین های تبلیغاتی در سایت عروسکو چیست و چگونه ضمانتی برای موفقیت شماست.
twitertelegraminstagramyoulinkedinaparatfacebook