دلایل کاهش در آمدهای مشاغل عروسی
مشاغل عروسی در دوره های متعدد فعالیت خود همواره در پیک بالای درآمدزایی بوده اند و مسیر موفقیت و درآمدزایی آنها بطور عمده سهل و آسان است. موضوع این مقاله از سایت عروسکو در مورد دلایل کاهش مشتریان مشاغل عروسی در طی دو یا سه سال اخیر است که با بررسی چرایی آنها به ذکر این دلایل خواهیم پرداخت.
در دو یا سه سال اخیر درآمدهای مشاغل عروسی به طور ناگهانی به بازار متمرکز سوق پیدا کرده و خیل عظیمی از مشاغل در پشت درب های درآمدزایی و ثروت مانده اند، علت اصلی این موضوع در چیست؟ چرا فقط تعداد کمی از مشاغل عروسی موفق به برد مالی می شوند و تعداد انبوهی از این دست بنگاه ها هیچ گاه طعم شیرین بازگشت سرمایه را نمی چشند؟ پاسخ این سوالات بسیار ساده است و علت اصلی آن نبود مدیریت راهبردی است.
مدیریت در تجارت و یا مدیریت راهبردی چیست؟
به زبان ساده مدیریت در تجارت را می توان به مجموعه پلن بندی ها و برنامه ریزهای استراتژیک و استفاده از تکنیک های خلاقانه و کاربردی اتلاق کرد که در نهایت منجر به درآمد زایی و افزایش سرمایه در میان مشاغل با سطح تبلیغاتی مدرن می گردد. به بیان دیگر مجموعه تلاش های یک شخص برای موفقیت یک کسب و کار را می توان مدیریت تجارت عنوان کرد، تلاشهایی که مبتنی بر برنامه ریزی و نگاه هوشمندانه آن مدیر است. استفاده از
انواع بازاریابی و شناخت خلع های بازار تبلیغات و ... تا حدود بسیار زیادی برای موفقیت مشاغل عروسی در ایران مورد استفاده قرار می گیرید. حال که با مفهوم مدیریت راهبردی تا حدودی آشنا شده اید بد نیست کمی به ایرادات تبلیغاتی بپردازیم.
ایرادات تبلیغاتی، عمده دلایل افت مشاغل عروسی
روزانه بسیاری از مشاغل عروسی با نهایت بی دقتی و عدم توجه به نیازهای مخاطبان خود اقدام به انتشار مطالب و محتوای تبلیغاتی خود در سطح نت می کنند و غافل از آنکه چه ضرر هنگفتی را به بدنه ی در آمدهایشان وارد می آورند که اگر از ما بپرسید قطعا عدم تبلیغات را بر ادامه تبلیغاتشان ارجح می دانیم. آثار مخرب تبلیغاتی آنقدر سنگین تمام می شود که حتی ممکن است به کم یا بی ارزش شدن برند تجاری تان ختم شود که در نهایت باعث ورشکستی تجارت و برند تان می گردد. انتشار پست های بدون استراتژی و بدون برنامه در شبکه های اجتماعی همچون تلگرام و اینستاگرام نه تنها برایتان مفید نخواهد بود بلکه به چارچوب تجارتتان آسیب های جبران ناپذیری را وارد می آورد.
چه پارامترهایی در انتشار پست های شبکه های اجتماعی باید رعایت شود؟
اگر شما به عنوان یک کسب و کار و به عنوان یک برند تجاری قصد انتشار عکس ، فیلم یا نوشته ای را بر روی پیج های خود دارید باید به نکاتی مهم توجه داشته باشید، رعایت بیش از 50 نکته در انتشار محتوای تبلیغاتی- تجاری شاید کار ساده ای نباشد اما حداقل می توان گفت که اگر به کمک یک متخصص و خبره صورت پذیرد، ریسکی در آن وجود نداشته و برگ برنده ای در دستان شما خواهد بود.

عمده ترین و رایج ترین اشتباهات مشاغل عروسی در انتشار پست های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی را می توان به 1- عدم رعایت ساعت انتشار 2- عدم دقت در رنگ آمیزی پوستر یا متن تبلیغاتی 3- عدم توجه به نیازهای مخاطب
(بیشترین اشتباه) 4- عدم توجه به نکات اصلی تبلیغات و پرداختن به حواشی و مطالب غیر مهم 5- عدم خلاقیت و نوآوری در تولید محتوا 6- کلیشه ای بودن 7- وجود موارد مشابه متعدد در میان رقبا 8- عدم توجه به بازار رقابتی 9- درک نادرست از مشتریان 10- اتلاف وقت و هدر دادن سرمایه در این شبکه ها
در آخر باید به این مهم اشاره نمود که ارزش گذاری یک شغل مرتبط با خدمات عروسی از دیدگاه مردم به میزان محبوبیت و اعتبار آن باز می گردد و برندهایی در این میان موفق خواهند شد که دارای پشتوانه قدرتمند تبلیغاتی در حوزه تخصصی خود هستند و شوربختانه بسیاری از مشاغل در بازار مدرن و سنگدل امروزی خیلی زود ناپدید خواهند شد...